Nastolatko, dziewczyno, kobieto!

Bądź silna, sprawna i pewna siebie. Trening to nie tylko spalanie kalorii, to przede wszystkim dbałość o zdrowie i sprawność, o które każdy z nas ma obowiązek zadbać (zwłaszcza że mamy pracować do 67 roku życia...).
Jestem od tego, aby ułatwić Ci realizację celów. Służę fachową poradą i wsparciem. Oferuję szeroką gamę zajęć, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Każdy trening kończę relaksem, który wycisza organizm.
Nasze miejsce do ćwiczeń to klimatyzowana sala fitness o powierzchni 127 m² wyposażona w niezbędny sprzęt do ćwiczeń: stepy, małe i duże piłki, maty, hantle, skakanki i tubingi oraz sprzęt do jogi: wałki, kostki, koce, paski i liny.

Joga

"Joga jest ponadczasową, praktyczną nauką,
rozwijającą się przez tysiąclecia i zajmującą się
fizycznym, moralnym, psychicznym oraz duchowym
zdrowiem człowieka jako całości (...)"

B.K.S. Iyengar "Światło Jogi"




Joga to holistyczny system obejmujący całe życie człowieka i uświadamiający mu powiązania między sferami fizyczną, psychiczną i duchową. Praktykując jogę, doświadczamy tych wzajemnych powiązań i wielowymiarowości własnego człowieczeństwa.

JOGA wg IYENGARA to najbardziej znana szkoła hatha - jogi. Charakteryzuje się niespotykaną nigdzie indziej uważnością, a jej efekty docierają głęboko. Dzięki tej precyzji jest bezpieczna i przynosi szybkie rezultaty. Systemem tym posługuje się największa liczba osób na świecie.

Podstawą i jądrem metody Iyengara są asany - ćwiczenia z ciałem. Wzmacniają mięśnie i zwiększają ich elastyczność, zapobiegają zwyrodnieniom i chorobom stawów oraz uwalniają napięcia psychiczne mające swoje korzenie w ciele. Idąc za tym, chcę nauczyć uczestników wchodzenia w kontakt ze sobą i dostrzegania nawyków, którym wszyscy ulegamy. Ćwicząc samodzielnie, często nie dostrzegamy, że nadmiernie rozciągamy to, co mamy już rozciągnięte, a zaniedbujemy mniej używane obszary ciała.

Ważnym elementem są rozwinięte techniki prozdrowotne wykorzystujące różne przyrządy (specjalnie zaprojektowane ławki, liny, paski, klocki itp.). Celem użycia tych przyrządów jest przyspieszenie postępu u osób zdrowych oraz pomoc osobom cierpiącym z powodu różnych dolegliwości i ograniczeń ruchowych.

Korzystne efekty odczuwane są już na pierwszej sesji jogi, a pogłębiają się w miarę praktyki. Nauka jogi mówi, że człowiek jest całością złożoną ze współzależnych elementów: ciała, zmysłów, myślenia, emocji, intelektu, intuicji, duszy… Oddziaływanie na dowolny z tych elementów powoduje automatyczną zmianę innych. W metodzie Iyengara zaczynam od pracy z ciałem i oddechem w asanach, jednak efekty dotyczą również umysłu i ducha.

Niektóre efekty na poziomie ciała:

  • poprawa krążenia, oddechu, kondycji itp
  • korygowanie asymetrii ciała i przywracanie prawidłowej postawy
  • rozciąganie przykurczonych mięśni i wzmacnianie mięśni zwiotczałych
  • zdrowie i elastyczność kręgosłupa i stawów
  • lekkość i gibkość
  • przywrócenie naturalnej wagi ciała
  • zdrowy wygląd oczu, skóry i włosów
  • przywrócenie naturalnego magnetyzmu i blasku



Niektóre efekty na poziomie psychosomatycznym:

  • poprawa jakości snu
  • rozluźnienie napięć, np. w brzuchu, barkach, karku
  • usunięcie nadmiernej potliwości i drżenia ciała w sytuacjach stresowych
  • regulacja wydzielania hormonów
  • przywrócenie naturalnego ciśnienia krwi
  • usprawnienie funkcji seksualnych



Niektóre efekty na poziomie umysłu:

  • stabilność emocjonalna
  • jasność myślenia
  • zdolność koncentracji
  • usprawnienie pracy organów zmysłów
  • poprawa pamięci



Niektóre efekty na poziomie ducha:

  • pozbycie się głęboko zakorzenionych lęków
  • doświadczenie spokoju wewnętrznego
  • rozwój intuicji
  • większa świadomość kierunku i celu w życiu
  • uzdrowienie relacji ze sobą samym i otoczeniem



Praktyka jogi jest dostępna dla każdego, niezależnie od wieku, płci czy kondycji psychofizycznej. Ćwiczenia można zacząć w dowolnym momencie życia.

Przygotowanie do zajęć:

  • weź strój niekrępujący ruchów
  • przynieś ze sobą matę do jogi
  • jogę ćwiczy się boso, więc nie zakładaj rajstop ani skarpet
  • jogę ćwiczy się o pustym żołądku, więc ostatni duży posiłek zjedz 3-4 godziny wcześniej; przed sesją możesz ewentualnie coś wypić, np. filiżankę herbaty

 



2011 Wykonanie strony www Agencja Reklamy INTERMEDIUM